Det är två veckor sen jag bloggade senast.

Jag har två sysselsättningar, jag doktorerar och vid sidan har jag ett arvoderat uppdrag för en ideell organisation om 20%. I grunden innebär det att jag har en hyfsat hög arbetsbelastning. På min fakultet har vi tre obligatoriska seminarium inom ramen för vår forskarutbildning. I fredags hade jag deadline för inlämnande av manus till mitt mittseminarium. Därför har det mesta av min tid gått till textproduktion och -redigering de sista veckorna. Nu är mitt manus inne och jag känner mig flera kilo lättare.

Idag  är det nypremiär för blå måndag hos Linda som tagit över värdinneskapet. Jag visar er ett gammalt men väldigt fint och vårigt lack, China Glaze Bahamian Escape. Som bakgrund till bilden ses något som jag hoppas på att se lite mindre av de närmaste veckorna, avhandlingsarbete…

IMAG0444IMAG0441VAD? China Glaze Bahamian Escape från kollektionen Bahama Blues 2008. Jag vet inte säkert, men jag tror att det här lacket numera är en del av CGs Core, det är iaf hyfsat lätt att få tag på, och finns bland annat på transdesign, där jag har köpt mitt.

HUR? Jag minns inte riktigt hur jag upplevde det, men enligt andra bloggar ska det vara tjockt och jobbigt så hoppas inte för mycket.

VARFÖR? För att det är vår!

4/5

 

