I somras, innan jag visste att jag var gravid, köpte jag några lack ur China Glazes höstkollektion On Safari, bland annat den här och syskonlacket I Herd That. I Herd that hade jag på mig när jag och min sambo var och tittade ut förlovningsringar, och det gav mig en komplimang från försäljaren. Dessutom tycker jag att det går bättre till min hudton.

Men det här är I’m Not Lion och när jag bar det var det fortfarande sommar, det var sol på vår balkong så att hologlittret fångades. Och i bakgrunden kan man se att pelagonen blommade. Nästa gång det blir sommar ska vårt barn komma.

Är det hologlitter i det här förresten, eller är det prismatiskt glitter? Jag har aldrig förstått skillnaden, men jag hoppas att jag ändå kan platsa in på skimmerskuggans holofredag med det här.

IMAG1096IMAG1097VAD? China Glaze I’m Not Lion ur kollektionen On Safari från hösten 2012

HUR? två eller tre lager, rätt tjockt.

VARFÖR? För att du vill ha glitter, nude, holo och mattfinish på en gång.

4/5

 

the Lion sleeps tonight

