Etiketter

, ,

Burlesquekollektionen hyllades när den kom, några månader innan jag fastnade för nagellack på allvar. Jag har dock aldrig känt mig särskilt lockad av kollektionen och fram tills för en dryg månad sen ägde jag inget lack därifrån. På sommarrean på Åhlens sprang jag dock på Tease-y Does It för halva priset, och efter som 75 spänn inte är mycket mer än det kostar att ta hem ett OPI-lack från USA och att köpa i Sverige innebär att lacket inte tar upp plats i en beställning, slog jag till. Det var ju faktiskt duokromt.

Tease-y Does It har en brun bas och glitter som är duokromt i guld och rosa. För mig var det här förälskelse vid första ögonkastet. Mina bilder gör inte riktigt det här lacket rättvisa. Den duokroma effekten syns knappt, och dessutom har lacket lyckats chippa när jag diskade. Trots det kan jag inte låta bli att visa upp det här.

VAD? OPI Tease-Y Does It från Burlesque kollektionen som släpptes till Jul 2010

HUR? Helt utan anmärkning

VARFÖR? Varför inte???
5/5

