Etiketter

, , ,

Ur models owns urspungliga beetle juice kollektion från 2011 var det här lacket förmodligen de mest förbisedda. De gånger det publicerades på bloggar fick det kritik för att, till skillnad från övriga lack, sakna duokrom effekt. Jag håller inte med och tycker att emerald black har fått oförtjänt lite uppmärksamhet.O

Emerald black är ett nästan svart lack, och som många nästan svarta lack krävs det en hel del ljus och lite uppmärksamhet för att se vilken färg lacket egentligen har. Eftersom båda skiftningarna är nästan svarta, blir den duokroma effekten inte så mycket in your face, utan kräver lite mer fokus på naglarna för att synas. Det kan såklart ses som en nackdel. Å andra sidan kän jag inte på rak hand komma på någon lack som ens är i närheten av att vara en dupe till emerald black. Visst finns det många nästan svarta gröna skimmerlack,  men de är inte duokroma.

Det andra man bör veta om emerald black är att det inte skiftar från mörkt grönt till svart som namnet antyder, utan från mörkt grönt till midnattsblå. Och trots att skiftningen kan vara svår att se på grund av nyanserna så finns den där, hela tiden, vilket innebär att jag lyftre mina händer för att betrakta naglarna gång på gång.

Vad? models own Emerald Black från Beetle Juice kollektionen hösten 2011.

Hur? lite rinnigt lack men inga problem att kontrollera. Jag lackade två lager.

Varför? För att du älskar nästan svarta lack, för att du är besatt av duokroma lack eller för att du vill ha unika lack. Eller alla tre?

4/5

