Etiketter

, , ,

Har stött på min kanske största lackförälskelse någonsin!

Orly Space Cadet släpptes med sexlackskollektionen Cosmic FX hösten 2010. Jag har två andra lack ur kollektionen sedan tidigare, It’s Not Rocket Science och Harley’s Comet. (Det sistnämda är en dupe till Zoya Charla och OPI Catch Me In Your Net, båda från 2010)

Space Cadet var ett väldigt hypeat lack när det kom, tyvärr ett halvår innan jag började köpa nagellack. Det har stått högt upp på min önskelista länge. Så för någon vecka sen beställde jag äntligen hem det från Ebay. När jag fick flaskan i handen var jag jättebesviken. Den såg inte alls speciell ut och jag undrade till och med om det var fejk, så jag googlade lacket för att jämföra. All lacquered up, fantastisk men tyvärr avsomnad blogg, skrev att hon inte tilltalades av lacket i flaskan men älskade det på naglarna.

Och, tja jag kan inte ge henne mer rätt.

Det påminner lite om andra rosa-guldbruna duokroma lack, som OPI Warm and Fuzzie eller models Own Pinky Brown, men det som gör att Space Cadet sticker ut är inte bara det faktum att det är mycket mer duokromt, utan framförallt att färgskiftningen inte stannar vid guldbrun, utan fortsätter och blir guldgrön. Helt underbart.

Det här kan vara mitt absoluta favorit lack.

Lacket täckte på tre lager och var lättlackat. Bilder kommer imorgon när det är ljusare.

Jag betalade §7 för mitt lack.

5/5

