Etiketter

”Syster, det finns två saker med dig som alltid fascinerar mig: 1. Ditt smått osunda intresse för nagellack, 2. Ditt smått osunda intresse för ESC”

 

Den här bloggen ska handla om mitt smått osunda intresse för nagellack. Den ska handla väldigt lite om mitt smått osunda intresse för ESC.

 

Jag brukar inte berätta för folk om hur många nagellack jag äger. Min sambo är mer eller mindre förbjuden att nämna det för andra. Och det är tur det. För trots att det antal han ändå anger är ca 100 färre än jag faktiskt har så brukar den vanligaste reaktionen vara att jag nog inte är riktigt klok. Om du läser den här bloggen tänker jag att risken är stor att du också äger några nagellack. Kanske fler än jag. Så jag tänkte använda dig som utlopp. Jag tror helt enkelt inte att min relation mår bra av att jag sitter i timmar och pratar finishar med min trots allt oändligt överseende sambo. Och även om sambon visar upp allt tänkbart tålamod så är responsen begränsad. Jag får recensioner, men sällan ny information. Det tänker jag att jag kan få av er.

 

Men för att vår, er och min, relation, ska bli så bra som möjligt så tänkte jag börja med att presentera mig. I listform. Med fokus på nagellack så klart. Det vore jättekul om ni också ville göra det i kommentarerna. Kopiera listan, i sin helhet eller de delar som ni känner för, och berätta om er.

 

Hej!

 

 

Antal ägda nagellack: ca 250

Antal oprovade nagellack: ca 30

Färgkategori med flest lack: Gröna

Färgkategori min minst antal lack: Gula

Favoritfärg: Korall, grön och orange

…men helst inte: ljusrosa

Mest underskattade färg: Röd

Mest överskattade färg: Aubergine

Favoritfinish: Duokromatisk

…men helst inte: sheer eller frost

Mest underskattade finish: creme

Mest överskattade finish: holo (För att förtydliga, jag ogillar inte holosar alls, jag tycker bara att de är överskattade)

Favoritmärke: China Glaze

…men helst inte: Depend

Jag går också igång på: Quirky neutrals

Baslack: Essie – Nourish me

Överlack: Seche Vite

Handkräm: L’Occitane Creme Mains

Nagelolja: Sally Hansen Diamond Strength Nail and Cuticle Oil

Cuticle Remover: Nej

Nagellacksremover: Depend Dip In

Mina naglar blir kortare mha: Glasfil

Nagelform: Rak kant med lätt rundade hörn

Nailart?: Sällan

Layering: Blir sällan riktigt bra

Penselform: Smal, jag gillar inte breda penslar

